>
... dywagacje na temat kieleckigo dworca PKP ..
Chyba nic tak dobrze nam nie wychodzi, jak dywagacje. W przypadku kieleckiego dworca, dywagacje o jego przyszłości trwają ponad 10 lat. Od czasu do czasu słyszymy o kolejnych pomysłach, które tuż, tuż mają się ziścić. Z jednej strony PKP, a z drugiej strony przedstawiciele miasta Kielce roztaczają przed nami kolejne wizje. Dochodziło też do wielu spotkań i uzgodnień pomiędzy PKP, PKP PLK i miastem. Potem okazywało się, że uzgodnienia były wstępne.
... dywagacje na temat kieleckigo dworca PKP ..Ostania wizja w sprawie kieleckiego dworca została nam zaprezentowana w październiku 2018 roku, gdy Miasto Kielce opublikowało dwie koncepcje budowy parkingu samochodowego nad torami stacji Kielce. PLK zareagowało propozycją porozumienie o wspólnym przygotowaniu projektu przebudowy układu torowego i projektu parkingu nad układem torowym.
Jednak reakcja przedstawicieli Kielc nie jest jednoznaczna. Z ust pełnomocnik prezydenta Kielc do spraw finansów, budżetu i przedsiębiorczości padło takie stwierdzenie: "Czy przesądziliśmy, że parking ma być nad torami? Czy nie możemy szukać innej koncepcji?" [źródło: echodnia.eu 12 mar 2019]. Czyli co? Znowu jesteśmy na etapie dywagacji!
Z tego, co wiemy, PKP przestało oglądać się na Kielce. Realizowana jest dokumentacja projektowa. 26 września 2019 rozpoczęto starania o wydanie decyzji lokalizacyjnej na przebudowę budynku dworca oraz budowę dworca tymczasowego. PKP planuje wejście na plac budowy w połowie 2020 roku. Według prezesa PKP zakończenie inwestycji planowane jest w 2022 roku. Doszło też do spotkania prezesa PKP z prezydentem Kielc, Bogdanem Wentą. Rozmawiano o możliwości zawarcia porozumienia w sprawie budowy parkingu nad torowiskiem [źródło: kielce.naszemiasto.pl 2 paź 2019].
Czy nastąpi koniec dywagacji i przejście do czynów. Oby! ... ale nie byłbym takim optymistą. Jeżeli temat budowy parkingu nad układem torowym będzie tak prowadzony, jak dotychczas, to nie wykluczone, że PKP nie rozpocznie robót w deklarowanym terminie ... a potem ... czekają nas kolejne dywagacje?
Witold Witecki - redaktor naczelny
3 _ Na rozstaju polnych dróg, pomiędzy Ósemką, a LHS
6 _ Tramwaje Warszawskie - wagony gospodarcze: #2112 #2400 #2412 #9005
9 _ Warszawska Średnica przed wielką przebudową
12 _ Przystanek kolejowy Berezów w Suchedniowie
15 _ Remont kolejowego mostu Gdańskiego (3). Próby obciążeniowe
18 _ Torem po Górkach Szczukowskich
20 _ Przez otwarte okno wagonu: Kielce - Czarnca
22 _ Kolejowa wieża ciśnień w Otwocku
24 _ Zima na kolejowej Olszynce Grochowskiej
26 _ Dworzec PKP Kielce
27 _ Stacja kolejowa widmo w Dobromyślu na LK nr 568
29 _ EU47-003 czyli spotkanie z Hetmanem Stanisławem Janem Jabłonowskim
31 _ EU07-1519 przejeżdża przez Rembertów
32 _ Warszawa Okęcie stacją pociągów Kolei Mazowieckich linii R8
34 _ Z morza wrzosowisk na stację kolejową Mostówka
38 _ Prosto z mostu. Elekstryczny dzyndzaj
40 _ ET41-189 + ET22-1031 na stacji Sitkówka Nowiny
41 _ Przystanek kolejowy Brody Iłżeckie
44 _ Z Knapówki do Psar wzdłuż CMK
48 _ Cargounit SM42-2291 na stacji Kielce Herbskie
49 _ Wielka przemiana stacji kolejowej Pilawa
53 _ Przystanek kolejowy Warszawa Powązki cz. 2
56 _ Na stacji Kielce Herbskie: węglarka serii Eaos typ 153D
II Bielańskie Spotkania z Koleją. Pociąg specjalny na WMH, napędzany przez dwie lokomotywy, w tym FPL Class 66015 | 25 sie 2019