... estakadą do Warszawy Wschodniej? ...
W połowie 2021 roku zostanie opublikowane studium wykonalności dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Warszawa Wschodnia - Czyżew", które wykonuje firma BBF na zlecenie PKP PLK. Najbardziej interesujące będą rozwiązania dotyczące budowy nowej linii kolejowej z Warszawy Wschodniej do Tłuszcza.
Nowa inwestycja ma obejmować budowę przedłużenia dwutorowej linii kolejowej nr 6 z Zielonki do Warszawy Wschodniej (Warszawa Wschodnia - Warszawa Wileńska Marki - Zielonka) wzdłuż torów linii nr 21, budowę dodatkowej pary torów linii kolejowej nr 6 na odcinku Wołomin Wschód - Tłuszcz i dobudowę torów (1 lub 2) dla ruchu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 21. Według wstępnych założeń zostanie wybudowanych około 55 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną.
Studium powinno także dać wstępne odpowiedzi na temat budowy nowych przystanków: Warszawa Targówek Fabryczny, Warszawa Ząbki Łodygowa oraz koniecznej przebudowy stacji kolejowych: Warszawa Wileńska, Warszawa Wileńska Marki, Zielonka, Wołomin, Wołomin Wschód oraz Tłuszcz w związku z ich przystosowaniem do zwiększonych potoków pasażerskich.
Kolejnym ważnym elementem, które obejmuje studium to plan budowy nowych skrzyżowań bezkolizyjnych. Obecnie na linii 6 i 21 funkcjonuje około 30 przejść i przejazdów kolejowo-drogowych. Celem jest budowa wszystkich skrzyżowań jako bezkolizyjne.
Najbardziej spektakularne i oczekiwane będą wstępne rozwiązanie projektowe dotyczące zagłębienia linii kolejowej nr 21 na pewnym jej odcinku (w związku z planami połączenia stacji Warszawa Wileńska ze stacją Warszawa Centralna, co wiąże się z budową II podziemnej linii średnicowej) oraz budową estakady na której ułożone zostaną tory łącznicy do stacji Warszawa Wileńska Marki.
Studium jest opracowywane w czterech wariantach (dla prędkości pociągów: 160 km/h, 200 km/h, od 200 km/h do 250 km/h oraz w wariancie autorskim).
Witold Witecki - redaktor naczelny3 _ Stacja vel Bocznica 6 _ Nocny elf EN96-003 7 _ Widok na torowisko stacji Kielce Herbskie 8 _ Hala główna. DTP 2014 w zajezdni tramwajowej R-2 Praga (1) 14 _ Leśny odcinek linii kolejowej nr 10 17 _ Warszawa Zachodnia "wizytówką" polskiej kolei 20 _ Po bokach 449 ... a środkiem 2 płynie 23 _ Warszawa Gdańska z metrem w tle 26 _ EU07-077 na stacji Warszawa Wschodnia 27 _ Pociągi na moście Średnicowym w Warszawie 29 _ Kozioł oporowy S49 nowy z kieleckich Piasków 30 _ Budowa stacji metra Rondo Daszyńskiego 32 _ Pruszków WKD w nowej epoce EN100 34 _ Łowicz Główny 37 _ Świętokrzyskie pociągi regionalne na stacji kolejowej Kielce 40 _ Dworzec kolejowy Warka 44 _ Wzdłuż eSeŁki ... z Czachówka Wschodniego do Góry Kalwarii 47 _ Stacja kolejowa Wolica ... ale dla niektórych ... nadal stacja Chęciny 50 _ VT628 na linii kolejowej nr 2 51 _ Zadymkowe fotografie z Olszynki Grochowskiej
Lokomotywa ST40s-20 na czele pociągu LHS. Pociąg towarowy przejeżdża po wiadukcie kolejowym, rozpostartym nad torem wąskotorowej Świętokrzyskiej Kolei Dojazdowej | 6 października 2018