... po raz pierwszy na łamach Torowego ...
Po raz pierwszy opublikowany został na łamach magazynu Torowy artykuł, który nie był publikowany na żadnym blogu ("Tu był przejazd kolejowy w ulicy Wiatracznej ... a co będzie w przyszłości?"). Artykuł - w tym zdjęcia - nie był także wcześniej udostępniony w Internecie lub w innym z mediów. Mimo, że podstawowe źródło treści publikowanych w magazynie Torowy nie ulegnie w najbliższej przyszłości zmianie (blogi kolejowe: Torowy, Kolejowe Kielce oraz Szyny vel Relsy), to liczba artykułów publikowanych wyłącznie na łamach magazynu Torowy będzie sukcesywnie wzrastała w kolejnych wydaniach magazynu Torowy.
Liczba nowych publikacji na blogach kolejowych spada od kilku lat. Powód jest prozaiczny. Popularność blogów powoli się wyczerpuje i nic nie wskazuje na to, aby sytuacja zmieniła się w tym względzie. Wiele platform blogowych zniknęło z Internetu w ostatnich latach. Pozostali jeszcze najwięksi blogowi gracze (WordPress i Blogger), ale sytuacja może zmienić się w każdej chwili. Skoro Google zamknęło Google+, więc może to samo zrobić z Bloggerem?
Cała aktywność miłośników kolejnictwa koncentruje się obecnie w mediach społecznościowych. W Polsce prym wiodą grupy kolejowe na Facebooku. Największe grupy kolejowe liczą ponad 15 tysięcy członków. Na największych grupach, w ciągu miesiąca (przy dużej moderacji postów) publikowanych jest ponad 1000 nowych wpisów oraz blisko 2000 komentarzy. Reakcje użytkowników największych grup kolejowych osiągają liczbę bliską 40 tysięcy miesięcznie.
Wśród grup kolejowych jest także kilkanaście grup o zawężonej tematyce (wąskotorówka, wagony, szyny etc). Torowy nie zapomina o Facebooku, na którym dostępna jest grupa magazynu Torowy (https://www.facebook.com/groups/torowy).
Witold Witecki - redaktor naczelny
3 _ Pociąg z parowozem Ty42-24 ... napędzany przez EP05-23
6 _ Promenada wąskotorowa na terenie Pińczowa
9 _ Stacja kolejowa Kozłów ... kiedyś Przysieka cz. 2
15 _ E6ACTd-103 Dragon FPL z węglarkami serii Eamnos na stacji Warszawa Praga
18 _ Zmodernizowana ET41-150 manewruje po herbskiej stacji
20 _ ET22-1065 na grupie postojowej stacji Kielce Herbskie
22 _ ET22-1214 przejazdem przez Kielce Czarnów
23 _ Kolejowe Legionowo widziane z kładki i z ulicy
25 _ EU07-043 na delegacji w Intercity ... ciągnie wilka do lasu
27 _ Przerwana bocznica na stacji Kielce Białogon z pociągiem drogowym w tle
29 _ Stacja kolejowa Miłosna vel Sulejówek Miłosna
31 _ Anglik - EU07-052 - na stacji kolejowej Kielce
33 _ Pociągi towarowe na stacji Warszawa Rembertów
35 _ Panorama EN96-002 do samodzielnego złożenia
37 _ Déjà vu na stacji Kielce. EN57-005 powrócił pod postacią EN57-095
38 _ Tu był przejazd kolejowy w ulicy Wiatracznej ... a co będzie w przyszłości?
41 _ Pierwszy mostek za Zagnańskiem
45 _ Kierunek Czachówek Południowy
48 _ Przystanek osobowy Warszawa Aleje Jerozolimskie
49 _ Twindexx z EU47-007 na popychu
52 _ Pierwsza Epoka czyli EP09-001 z Cieninem w tle
55 _ Wyspowy przystanek kolejowy Kobyłka Ossów cz. 2
Łódzki Dworzec Tramwajowy Centrum wybudowany w formie secesyjnej wiaty. Zlokalizowany na alei Mickiewicza, pomiędzy aleją Kościuszki i ulicą Piotrkowską. Otwarty 31 października 2015 roku. Autorem architektury dworca jest Jan Gałecki | 27 czerwca 2021