... Bitwa o CPK ? ...
Realizacja każdego wielkiego projekt infrastrukturalnego związana jest nie tylko z nowymi szansami, ale niesie ze sobą liczne zagrożenia. Problem, w tym, ze wiele z tych zagrożeń jest wydumanych. Z taką sytuacją mamy obecnie do czynienia, jeżeli chodzi o budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Obecnie przekazywane są do opinii publicznej propozycje tras linii kolejowych (tzw szprych), prowadzących do CPK. Pierwszym efektem są pojawiające się tu i ówdzie protesty mieszkańców z tych terenów, przez które mają być poprowadzone tory nowych linii kolejowych. Wystarczy zacytować tytuły kilku artykułów, które ukazały się ostatnio w lokalnej prasie na ten temat ... Dziennik Łódzki: ... "Konstantynów Łódzki protestuje przeciwko szybkiej kolei do Centralnego Portu Komunikacyjnego" oraz "Protest na Starym Złotnie przeciw nowej trasie Kolei Dużych Prędkości", echodnia.eu: ... "Nowa trasa kolejowa z Kielc do Centralnego Portu Komunikacyjnego zdewastuje niemal całą gminę Miedziana Góra. Trzeba zburzyć wiele domów".
Z jednego z tych artykułów można dowiedzieć się, że "... pojawiły się też głosy, że projektowany tunel pod parkiem Na Zdrowiu sprawi, że wody gruntowne opadną i drzewa zaczną usychać" ... ale to już było! Gdy 27 października 1825 wyruszył pierwszy pociąg, z Darlington do Stockton, ciągnięty przez parowóz zbudowany przez Stephensona ... angielska prasa pisała w podobnym tonie. Pasące się przy torach krowy miały przestać jeść trawę i dawać mleko, kury nieść jajka, a dym z parowozów miał wytruć wszystkie ptaki z okolicy. Oczywiście to już nie te czasy, ale ...
W przypadku budowy linii kolejowej przez gminę Miedziana Góra, sprawa jest co najmniej dziwna, bo o odcinku Tumlin - Wąsosz Konecka mówi się od wielu lat i nie było protestów. Jak padło hasło CPK, to nastało wielkie wzmożenie.
Każdy by chciał ciszę, spokój w swojej najbliższej okolicy. Jest to naturalne i trudno z tym dyskutować, ale w ten sposób niczego by już nie zbudowano, nawet domów, bo kolejny dom w okolicy odbiera komuś ciszę i spokój.
Witold Witecki - redaktor naczelny
3 _ Przystanek kolejowy Potok czyli ... Złoty Potok w Potoku Wielkim
8 _ NITEQ RRM-1500 w zajezdni R3-Mokotów
11 _ SM42-1225 6Dg na herbskiej górce rozrządowej
12 _ Przystanek kolejowy i posterunek odstępowy Suchedniów Północny
16 _ Stacja Zielonka cz. 2
20 _ Wszystkie drogi żelazne prowadzą do Warszawy
22 _ Kwadratura koła na CMK ... nie tylko na CMK
24 _ 193 232 Latający Holender z pociągiem intermodalnym w Rembertowie
26 _ Pociąg do reprofilacji szyn Speno RR 32 M-2
28 _ Dworzec kolejowy Radom PKP po rewitalizacji cz. 1
31 _ Kolej rzeczy na linii kolejowej Kielce – Fosowskie (1)
33 _ Filmowy przystanek kolejowy Jarzębia Łąka
37 _ M62-1686 z pociągiem roboczym na stacji Kielce Herbskie
39 _ Lyd1-252 z pociągiem SKW na stacji Marcule
41 _ Stacja kolejowa Ruda vel Żyrardów
45 _ Wszystkie drogi prowadzą do Pilawy
48 _ Pociąg czterech lokomotyw przejazdem przez Rembertów
50 _ ET22-884 na stacji Sitkówka Nowiny
51 _ Tam i z powrotem po grochowskim leśnym wianku
Przystanek kolejowy Kraków Zabłocie. EP05-23 na końcu składu pociągu turystycznego, ciągniętego przez parowóz Ty42-24 | 21 wrz 2019